سئوی تصاویر و تاثیر آن روی بهینه سازی وب سایت
نوشته شده توسط : گل نسیم

اما آیا می دانستید که اگر تصاویر خود را برای سئو بهینه نکنید، فرصتی را از دست می دهید؟

با SEO برای تصاویر، می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید. تا سایت و محتوای شما را بیشتر درک کنند. به علاوه ، شما می توانید در نتایج جستجوی تصویر بیشتر قرار بگیرید، که برای ایجاد علاقه به محصولات و خدمات شما بسیار ارزشمند است.

اگر می خواهید بدانید چرا بهینه سازی تصویر SEO اهمیت دارد و چگونه تصاویر را برای سئوی سایت بهینه کنید، به خواندن ادامه دهید.

چرا سئو برای تصاویر مهم است؟

چرا سئو برای تصاویر مهم است؟

فرآیندی که موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل و رتبه بندی محتوای وب استفاده می کنند، فرآیند پیچیده ای است. در واقع سئو حرفه ای خوب تضمین می کند که مخاطبان شما می توانند به سرعت شما را آنلاین پیدا کنند. همچنین یکی از بهترین راه ها برای کسب رتبه برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجوSERP  است.

اگر شما هم مانند بسیاری از صاحبان کسب و کار هستید، ممکن است فکر کنید که سئوی سایت فقط تگ های عنوان، هدرها و محتوای بدنه را اعمال می کند. در حالی که اینها برخی از حیاتی ترین مکان ها برای انجام سئو حرفه ای هستند، ولی آنها تنها نیستند.

موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را به همان روشی که مردم می توانند پردازش کنند، از اینرو سئوی تصاویر تنها راه برای اطمینان از درک آن ها است.

اگرچه فرآیند بهینه سازی تصویر سئو به دانش کمی نیاز دارد، اما آماده کردن تصاویر خود برای موتورهای جستجو نسبتاً ساده است. در حقیقت سئوی تصویر گام دیگری در جهت بهبود موقعیت شما در نتایج موتورهای جستجو و در نتیجه جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شماست.

10 مورد برای بهینه سازی تصاویر سئو

با این ده نکته برای بهینه سازی تصاویر سئو، نحوه بهینه سازی تصاویر برای سئو را بیاموزید:

1-کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خود را بشناسید

کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خود را بشناسید

حتماً تحقیقات خود را انجام دهید، همانطور که برای بهینه سازی بقیه وب سایت خود انجام می دهید. شما احتمالاً عبارات جستجوی کلیدی را که مردم برای پیدا کردن شما آنلاین استفاده می کنند، می دانید. اگر با کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید آشنا هستید، عالی است. زیرا شما از قبل می دانید که چه کلمات کلیدی را در هنگام سئوی سایت برای تصاویر خود بگنجانید.

اگر در مورد کلمات کلیدی خود مطمئن نیستید، وقت آن است که کمی تحقیق کنید. از برنامه ریز کلمات کلیدی Google یا ابزار تحقیق کلمات کلیدی دیگر برای کشف آنچه که افراد در جستجوی آن هستند که به کسب و کار شما مربوط می شود، استفاده کنید. زیرا پس از اینکه با بهترین کلمات کلیدی مسلح شدید، آماده هستید تا کار استفاده مناسب از SEO برای تصاویر را آغاز کنید.

2-بهترین روش ها را برای نام گذاری تصاویر برای سئو

ما می دانیم که وسوسه انگیز است که راه آسان را انتخاب کنیم. و تصاویر را با عنوان استانداردی که دوربین به آن ها می دهد یا چیزی ساده مانند «image2.jpg»  علامتگذاری کنیم. اما از آنجا که خزنده های جستجو در واقع نام فایل های تصویر را تجزیه و تحلیل می کنند، این ایده آل نیست. این بدان معنی است که نام فایل های تصویری شما باید محتوای آنها را به دقت توصیف کند.

اگر کلمه کلیدی خاصی با تصویر مرتبط است، آن را در نام فایل قرار دهید. همانطور که گفته شد، فقط از کلمات کلیدی تصادفی به امید بهبود رتبه خود برای سئوی تصویر استفاده نکنید. حتی اگر یک موتور جستجو نتواند فوراً تشخیص دهد که توضیحات نامربوط است، تزریق کلمات کلیدی هرگز ایده خوبی نیست.

3-گنجاندن تصاویر در نقشه سایت

گنجاندن تصاویر در نقشه سایت

از آنجایی که موتورهای جستجو نمی توانند اطلاعاتی را از تصاویر به دست آورند، باید تا حد امکان سرنخ های زیادی در مورد محتوای آنها ارائه دهید. گوگل ایجاد نقشه سایت تصویری را به عنوان بهترین روش برای انتشار تصاویر توصیه می کند.

این بدان معنی است که شما باید دستورالعمل های آن را برای انتشار تصاویر آنلاین دنبال کنید. اگر این کار را نکنید، تصاویر شما به خوبی در موتورهای جستجو کار نمی کنند.

4-بهینه سازی برچسب های alt تصویر

بهینه سازی برچسب های alt تصویر

موتورهای جستجو نمی توانند مانند مغز انسان تصاویر را پردازش کنند. در عوض، آنها برای تعیین اینکه چه چیزی به تصویر کشیده می شود، به تگ های alt تکیه می کنند. در حقیقت، همه تصاویر موجود در سایت شما باید دارای تگ های جایگزین منحصربه فرد برای توصیف آن ها باشند و بسیاری از آن ها باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند.

آنها همچنین به کاربرانی که نمی توانند تصاویر شما را ببینند کمک می کنند. تا صفحات شما را بهتر درک کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید تگ های alt را به هر تصویر در وب سایت خود به عنوان بخشی از بهینه سازی تصویر SEO خود اضافه کنید. همچنین اگر تصاویر زیادی داشته باشید و برچسب های alt را هنگام آپلود اولیه ایجاد نکرده باشید ، می تواند تا حدودی خسته کننده باشد ، اما SEO ارزش تلاش را دارد.

امیدوارم همه مرورگرها بتوانند تصاویر شما را نمایش دهند.

اگر همه چیز به درستی کار می کند ، یک برچسب alt چیزی است که زمانی که کاربران ماوس خود را روی یک تصویر قرار می دهند ، نمایش داده می شود. اما اگر به دلایلی یک مرورگر نمی تواند تصویر شما را نمایش دهد، تگ alt متنی است که در جای خود نمایش داده می شود.

هنگام نوشتن تگ های alt، سعی کنید تا حد امکان تصاویر خود را به طور دقیق در چند کلمه توصیف کنید. و اگر تصویر مربوط به کلمات کلیدی صفحه ای است که در آن قرار دارد، حتماً آن ها را نیز وارد کنید.

همانطور که گفته شد، شما هرگز نباید از تگ های alt به عنوان راهی برای "چیزهای کلیدواژه" صفحات خود استفاده کنید. زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل با catch on  یا پی بردن در نهایت ، در دراز مدت فقط به سئو سایت شما آسیب می رساند.

5-تگ های عنوان را بگنجانید

تگ های عنوان را بگنجانید

علاوه بر تگ های alt، باید تگ های عنوان را نیز به عنوان بخشی از بهینه سازی تصاویر خود برای سئوی تصاویر در نظر بگیرید. بسیاری از صاحبان سایت بین این دو عنصر گیج می شوند، اما بر خلاف تگ های alt، تگ های عنوان جای تصاویری را نمی گیرند که قابل نمایش نیستند. در عوض ، وقتی کاربران ماوس خود را روی یک تصویر حرکت می دهند ، ظاهر می شوند.

به همین دلیل ، برچسب های عنوان شما لزوما نیازی به سنگین بودن کلمات کلیدی ندارند. در واقع ، حتی می توانید از آنها برای صحبت مستقیم با کاربران استفاده کنید. آنها را مانند شرح عکس بنویسید یا از آنها برای اضافه کردن توضیحات بیشتر استفاده کنید.

6-محتوای بدنه سایت را بنویسید

در حالی که تگ های alt مطمئناً مهم هستند، اطلاعات نسبتاً محدودی در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. به همین دلیل، باید محتوای بدنی را در صفحات خود بنویسید تا زمینه را برای آنها فراهم کنید.

بسیاری از صاحبان سایت های پرتصویر از ایده صرف زمان برای نوشتن کپی خوششان نمی آید در حالی که این نقطه قوت آنها نیست. با این حال، بسیاری از عکاسان (و سایر حرفه ای ها) با اضافه کردن وبلاگ به سایت های خود این مشکل را حل می کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما به تازگی از یک عروسی عکس گرفته اید. به جای اینکه همه عکس ها را به سادگی در سایت خود آپلود کنید، آن ها را در یک پست وبلاگ مفصل بگنجانید. زیرا این به شما این شانس را می دهد که از کلمات کلیدی خود به طور طبیعی استفاده کنید و همچنین از طرفی یک بعد جالب و شخصی به سایت شما اضافه می کند.

مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که تصاویر و متن شما ارتباط نزدیکی با هم دارند. اگر سایت شما از عکس های طراحی داخلی تشکیل شده باشد، اگر شما یک دسته از کپی ها را ، مثلا ، در مورد سرگرمی اسکی آبی خود می نویسید ، شما فقط دارید موتورهای جستجو را گیج می کنید و وقت خود را تلف می کنید.

7-متن خود را با تصاویر پنهان نکنید

مخفی کردن هر متنی به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود و با جریمه هایی همراه خواهد بود. ممکن است بخواهید از یک تصویر به جای عنوان صفحه اول استفاده کنید که به عنوان 1H شما نیز شناخته می شود، اما این کار را با پوشاندن متن سرصفحه خود انجام ندهید. زیرا نتیجه گیری بی تقصیراست، اما باید از آن اجتناب کرد.

اگر واقعاً می خواهید از یک تصویر به جای متن به عنوان هدر خود استفاده کنید، حتماً تصویر را به طور مناسب علامت گذاری کنید تا از مزایای سئوی تصاویر بهینه شده بهره ببرید.

8-فرمت های مختلف تصویر را در نظر بگیرید

ممکن است فکر کنید در مورد تصاویر، انواع فایل ها قابل تعویض هستند. چه کسی اهمیت می دهد که یک عکس JPEG، PNG یا GIF باشد؟ در واقع، بازدیدکنندگان این کار را خواهند کرد. اگر تعداد زیادی عکس دارید، برای اطمینان از سرعت سایت، برخی از آنها باید فشرده شوند. این گاهی اوقات به معنی تغییر به نوع فایل کوچکتر است.

در بیشتر موارد، فایل های JPEG بدون افت کیفیت، کمترین فضا را اشغال می کنند. اگر نمی توانید تصاویر را به JPEG تبدیل کنید، PNG جایگزین نسبتا کوچک دیگری برای سئوی تصاویر است.

9-فشرده سازی تصاویر

رتبه بندی موتورهای جستجو بر اساس عوامل زیادی از جمله زمان بارگذاری صفحه است. هرچه حجم فایل های تصویری در یک صفحه بیشتر باشد، بارگذاری آن بیشتر طول می کشد. اگر صفحات شما زمان زیادی می برد، رتبه شما ممکن است به تنهایی از آن رنج ببرد. و اگر آنقدر طول بکشد که کاربران ناامید شوند و حتی قبل اینکه محتوای شما را ببینند آن را ترک کنند، رتبه شما ممکن است آسیب بیشتری ببیند.

تصاویر به وب سایت شما جذابیت زیبایی می بخشند، اما از تصاویر تزئینی عاقلانه استفاده کنید. زیرا بسیاری از آنها ، یا عناصر تزئینی که بیش از حد بزرگ هستند ، می توانند زمان بارگذاری شما را کند کنند. این می تواند منجر به تبدیل های کمتری شود یا به رتبه بندی صفحه شما ضربه بزند.

برای اطمینان از زمان بارگذاری کوتاه تر در هر صفحه، اندازه فایل ها را کوچک تر نگه دارید. هیچ قانون سختی برای اندازه فایل وجود ندارد، اگرچه هر چیزی بزرگتر از چند صد کیلوبایت احتمالاً به سرعت سایت آسیب می رساند.

سعی کنید تصاویر را تا حد امکان شفاف نگه دارید تا کیفیت را حفظ کنید. در واقع اندازه فایل را آنقدر کاهش ندهید که کیفیت پایین بیاید، و همچنین نوع فایل را به چیزی تغییر ندهید که باعث ایجاد تفاوت شدید در ظاهر شود.

JPG ها به طور کلی گزینه ای امن هستند. زیرا بالاترین کیفیت را در کوچکترین اندازه فایل ارائه می دهند، اما انواع فایل های دیگر نیز کار می کنند. گزینه های خود را آزمایش کنید و ببینید کدام نوع کیفیت مورد نظر شما را با کمترین اندازه و زمان بارگذاری ارائه می دهد.

10-عکس های خود را به اشتراک بگذارید

همانند صفحات پر از محتوای نوشته شده ، رتبه بندی دسترسی تصویر سنگین تحت تأثیر لینک ها قرار می گیرد. هر چه سایت شما لینک های بیشتری از سایت های معتبر داشته باشد، شانس شما برای کسب رتبه خوب بیشتر است. به همین دلیل، به نفع شماست که تا حد امکان افراد بیشتری محتوای شما را ببینند (و در صورت امکان به آن لینک دهند).

اینجاست که داشتن تعداد زیادی محتوای بصری اصلی به نفع شماست. تصاویر برای بینندگان بسیار جذاب تر از تکه های متن طولانی هستند، به این معنی که بسیار قابل اشتراک هستند. تصاویر خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، لینک هایی را در خبرنامه ها و سایر مکاتبات ایمیلی وارد کنید، و فالوورها و دوستان خود را به انجام همین کار تشویق کنید.

همچنین می توانید با افزودن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در وب سایت و وبلاگ خود، بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا محتوای خود را به اشتراک بگذارند.

بهینه سازی تصاویر خود را برای سئوی تصاویر شروع کنید

همانطور که محتوای خود را برای اینترنت بهینه می کنید، امیدواریم سئوی تصاویر را نیز در نظر بگیرید. این کمی وقت گیر است، اما مزایای سئو ارزش تلاش را دارد زیرا دسترسی خود را گسترش می دهید و شهرت خود را به صورت آنلاین تقویت می کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چگونه برای تصاویر خود یا برای هر جنبه دیگری از سایت خود سئو انجام دهید، خوشحال می شویم به شما کمک کنیم. برای شروع جذب ترافیک و سرنخ بیشتر، همین امروز با شرکت طراحی سایت و سئو  آرماناوب تماس بگیرید، یا راهنمای کامل ما در این زمینه از سئو را بررسی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: